Det har landet ar fantastiskt

Japan och Tokyo ar sa mycket battre an vad jag hade vantat mig, och da kan jag inte pasta att mina forvantningar var laga. Trots att vi bor mitt i smeten med gator med fyra filer i varje riktning utanfor dorren, ar det tystare och lugnare an nagonstans i Stockholm. Fredrik har fatt sin privatiserade tunnelbana och jag njuter av varje gang jag lyckas gora mig forstadd pa japanska. Att Japan skulle vara ett dyrt land ar en myt. Frukost, lunch OCH middag gar att fa for en hundring. Det enda problemet skulle val kunna vara att vi redan ar trotta pa maten eftersom allt smakar likadant...

Disneyland Tokyo var battre an bade Disneyland Paris och Disneyland i Anaheim. Jag och Fredrik var som sma barn redan pa morgonen och mot eftermiddagen hade vi, trots att vi var pa vag att stupa av trotthet, lyckats fa Lisa att kanna samma sak. Skillnaden fran de andra parkerna var att japanernas lugn, artighet och syn pa auktoritet gjorde det mojligt att sitta ner hela paraderna och se battre an nagonsin forr. Vi lyckades undvika koerna bra och stod bara i en 100 minuters ko, till Tower of Terror pa Disney Sea, som jag, Lisa och Fredrik spenderade de sista fyra timmarna pa efter att Nushih Peter hade gett upp och akt tillbaka till hotellet. Ett valdigt roligt attraktionsfoto kommer nar vi har lyckats fa tag i en scanner.

Trots att gardagen verkligen var en heldag som inte slutade forran midnatt, satte jag mig klarvaken upp i sangen vid halv nio imorse. Det gar inte att sova nar hela Tokyo vantar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0