Vad ska vi vanhelga idag?

Lisa och Fredrik har borjat vanja sig med att bryta mot all japansk etikett, men idag var det nog jag som gjorde det storsta misstaget genom att ga in i en provhytt med skor. Det gor man bara inte.

Dagens mal var att se alla konstiga japaner i Yoyogiparken, vilket vi ocksa gjorde.

Fest i parken
Klockan tva var det redan fest i parken. Nagon hade slapat dit DJ-utrustning som drevs av en dieselmotor. Folk dansade och drack ol. Det var fest helt enkelt. Klockan tva en sondag.

Cykelhund
Hund som bade kunde cykla och aka skateboard.

50tal
Rockabillyjapaner som spelade luftgitarr till amerikansk 50-talsmusik.

Tradet
Vi agnade en liten stund at att forsoka vara lika konstiga som parkens japaner, genom att kora sma grodorna och klattra i trad, men jag tvivlar pa att vi lyckades.

Efter Yoyogi rorde vi oss till Shibuya. Vi gjorde inte sa mycket mer an att ata dar eftersom vi inte hade nagon speciell plan med att aka dit. Shibuya var iallafall stort och japanskt.

Shibuya
Shibuya

Ikvall ska vi forsoka ga ut for forsta gangen. Det kan bli problem eftersom jag, Fredrik och Lisa inte ar 20 som man maste vara for att fa ga ut har i Japan, men vi hoppas pa det basta. Om inte annat kanske det blir karaoke hela natten.


Kommentarer
Postat av: Anders

Har ni skaffat några mobiltelefoner ännu?
I så fall kan ni väl SMS:a ett telefonnummer så vi kan ringa och önska Gott Nytt År i morgon.

Har Lisas fond ett 90-nummer?
//Anders

2007-12-30 @ 12:35:42
Postat av: lisa

nej, det blev inga telefoner. Det visade sig att det gick att smsa via 3g. Men messa garna lotten om ni vill.
+46736933905

puss

2007-12-30 @ 12:56:27
Postat av: Pierce Jussi?

Peter, för gudskull låt ditt hår växa och klipp det aldrig igen, du ser inte klok ut.

Puss hej!

// Inte Condo, jag lovar det.

2007-12-30 @ 17:52:26
Postat av: margareta, mamma jussi

Peter, lyssna inte på din bror, han är bara avundsjuk på ditt utseende.
Jag ser att ni har det roligt fast det verkar vara lite krånglingt med vett och etikett där.
roligt med alla bider ni lägger ut.

2007-12-30 @ 18:48:16
Postat av: Bobby Sand

Titta pa trollkarlen.

Titta sa jag.

2007-12-31 @ 07:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0