All mat i Japan innehåller wasabi

Idag skulle vi ge oss ut på äventyr redan kl 9:00, absolut senast kl 9:30. Den planen har ju inte riktigt gått vägen.
Lotten trodde att alla (Lotten, Lisa och Fredrik) hade slagit på mobilalarmet, men i själva verket så var hon den enda som hade gjort det så hennes snooz resulterade i att de vaknade när jag och Peter plingade på dörren hos Lena och Ola istället. Så nu sitter de och käkar frukost till ljudet av Majas "Fem myror är fler än fyra elefanter"-spel, medan Peter spelar Patapon och jag sitter här.

Vi är nog flera som är frälsta av detta underbara spel som vi nästan till och med citerat i sömnen:
PATA PATA PATA PON, PON PON PATA PON!
Jag ska nog också köpa ett PSP, med Patapon och kanske även LocoRoco - ett annat himla sött spel.

Dagens planer är förövrigt att se ett guldtempel, näktergalstempel, kanske något annat tempel och glädjekvarteret. Hoppas att vi slipper tappa bort varann idag, som vi råkade göra igår vid den stora röda porten.. men det ska nog inte vara någon större fara. Idag har jag med mig mobilen!

Nu ska jag dricka mitt te, och sen drar vi ut. Det är 4 grader ute nu på morgonen och framåt dagen ska det bli uppåt 10 grader, om man ska lita på väderprognosen jag såg igår.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: chaw

Glöm inte att tända ett rökelse och säga en bön för alla du känner och dig själv...

2008-01-03 @ 08:49:27
Postat av: Betty

Kobe nästa?
Vad är era planer för Kobe?
Jag såg att det finns gott om Sake bryggerier där och massa hot springs. Kanske ni kan få några uppslag på:
http://feel-kobe.jp/english/sightseeing/arima6.html
Ha det gott och ät mer sushi!

2008-01-03 @ 09:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0