Shinjuku & Ginza

Idag begav vi oss till Shinjuku. Jag vet faktiskt inte riktigt varfor. Jag vet inte vad som ar utmarkande for Shinjuku, vad vi hade planerat att gora och vad vi egentligen gjorde dar, men det var en trevlig stadsdel att bara vandra runt i.  

Vi i Shinjuku
I Shinjuku

Lisa och Fredrik var trotta och akte efter ett hogtalarinkop i Akihabara hem till kvarteren runt hotellet for att ta en fika, medan jag, Nushin och Peter tog med Petter-sensei-Sund till Ginza. Ginza ar Tokyos lyxkvarter, med gator kantade av Louis Vuitton, Gucci, Pucci (som lag precis bredvid Gucci) och butiker av den typen. Vi hittade anda ett varuhus som hade allt man nagonsin kan tanka sig inom elektronik. Inte ens dar var det dyrt, trots att det var i Ginza. Hur har myten om att Japan skulle vara dyrt uppkommit? 
Ginza var lika lugnt och tyst som kvarteren kring oss, och dessutom lika rent. Den stora fragan ar ju vem som haller husen sa extremt blanka...?

P N P Ginza
I Ginza

Nu ar vi tillbaks i hotellobbyn. Bussen mot Kyoto gar om nagra timmar och ar framme vid sex imorgonbitti. Det kommer att bli en jobbig natt...

Det ar skont att vi kommer tillbaks till Tokyo de sista dagarna. Aven om jag uppskattar att fa se andra stader i Japan, ar det fa stader jag har blivit foralskad i sa snabbt som jag har blivit i Tokyo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0