Sista dagen i Japan

Imorgonbitti borjar var resa tillbaks mot Sverige igen. Jag lever lite pa att jag forhoppningsvis kommer tillbaks hit valdigt snart, for jag kommer att sakna Japan, och sarskilt Tokyo. Yamanoteline, jidouhanbaikis, Shibuyakorsningen, hjalpsamma japaner och deras enkla losningar pa alla vardagsproblem (som t ex en maskin som sveper in det blota paraplyet i en plastpase nar man gar in pa ett varuhus), sushin och till och med onigiris. Konstigt nog sa har jag inte bara atit mina godaste sushis har, utan ocksa de basta crepesen, hamburgarna och KFC-wrapsen. Japaner kan allt.

kapsellisa
Fran kapselhotellet vi bodde pa for nagra dagar sen.

nushinpeterpapalats
Eftersom palatstradgarna var stangda senast gjorde vi ett nytt forsok. Fraga inte vad Peter och Nushin haller pa med...

cola
I Japan kostar 500 och 300 ml cola lika mycket.
image71
Jag och Lisa blev utkastade av de andra fran vart gemensamma rum for att vara vaskor tenderade att spy ut allt innehall. Sa har ser det ut dar vi sover nu...

shibuyakorsningen
Shibuyakorsningen. Vi lyckades fa fonsterplatser pa Starbucks, ganska mysigt satt att saga hejda till Shibuya.

Ikvall ska vi ata chabuchabu och sjunga var sista karaoke for den har gangen. Pa ett satt ska det val forstas bli skont att komma hem och overge livet i resvaskan, men jag har redan angest over att jag ska kora strackan Stockholm - Linkoping efter bara en natt i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Betty

Välkomna hem till ett lite småkallt Sverige!

2008-01-13 @ 13:31:26
Postat av: Marie-Louise

Nu längtar jag efter dig Lisa, skynda dig hem det känns nästan som jag inte har någon storasyster längre. Jag försökte sova i ditt rum igår natt men det luktade för mycket dig så jag fick gå till mitt rum mitt i natten.
Kramar Patrik

2008-01-13 @ 15:06:15
Postat av: ingalill

Längtar efter dig hjärtat! Var rädda om er så att ni kommer hem ordentligt. Enligt fotot verkar ju packningen bjuda på en del problem.
Med tanke på er resa i Japan kan väl inte Stockholm-Linköping var någonting.
Kramar

2008-01-13 @ 15:33:14
Postat av: Marie-Louise

Väntar på en sammanfattning och en slutrapport från er resa. Tänker ni göra någon sådan?
M-L

2008-01-17 @ 17:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0